درباره معاون اداری – مالی


معرفی کلی:

جهت ارائه خدمات أمور اداری و مالی با کیفیت و ادای رسالت دانشگاه ها و مؤسسات تحصیلات عالی، امورکاری هر دانشگاه و مؤسسات توسط بخش های مختلف به پیش برده می شود. بر مبنای مقررات وزارت محترم تحصیلات عالی اففانستان، یکی از ارکان دانشگاه ها، معاونیت اداری و مالی می باشد.  
معاونیت امور اداری و مالی دانشگاه وظیفه دارد تا از روند اجرای کلیه امور اداری،مالی،حسابی و حقوقی دانشگاه بر اساس قراردادهای خدماتی،حقوقی،ساختمانی، منابع انسانی و تاسیساتی نظارت به عمل آورده و بر طبق آمار،ارقام و راپورهای دریافتی به برآورد بودجه بپردازد؛ و از اجرای پلان های بودجه وی وارسی کامل را انجام داده و بررسی نماید که فعالیت های انجام گرفته مطابق پلان های طرح ریزی شده صورت گرفته یا خیر؟ نقاط ضعف و قوت نهاد را از نگاه مالی و عملکرد منابع انسانی را بر اساس لایحه وظایف ارزیابی نموده و نتایج را در پلان های بعدی مورد توجه ونظر قرار دهد. همچنان این نهاد موظف به برقراری نظام امور اداری و اجرای دقیق آن بر مبنای قوانین، مقررات،لوایح و طرزالعمل های اداری وزارت تحصیلات عالی، دانشگاه و سایر ارگان های ذیربط و هدایات مقامات ما فوق می باشد تا زمینه برای تحقق اهداف آموزش و تربیه منابع انسانی متخصص و مسلکی به هدف توسعه اجتماعی – اقتصادی و افزایش درآمد از طریق انکشاف مدیریت سازمانی، ظرفیت سازی کادری و ارائه خدمات آموزشی و تحصیلی باکیفیت هموار گردد.  
معاونیت امور مالی و اداری دانشگاه خواجه عبدالله انصاری ضمن نظارت از امور مالی و اداری این نهاد تحصیلیل زمینه فراهم آوری و تهیه امکانات، تجهیزات، و وسایل مورد نیاز را جهت پیشبرد امور و فعالیت های دانشگاه به عهده دارد تا بتوان از طریق در خدمت گرفتن توان فیزیکی و منابع انسانی کیفیت خدمات را طبق معیارها و استندردهای اکادمیک به جامعه عرضه نماید.

بیوگرافی:

استاد علی شا نجفی درسال ۱۳۶۵ در ولایت غزنی ولسوالی جاغوری قریه مهاجرین متولد شده ومکتب ابتدائیه را  درهمان قریه سپری نموده است.  آقای نجفی درجریان جنگ های داخلی به کشور پاکستان مهاجر بوده و تعلمیات خویش را درلیسه عالی نور، شهر کویته  کشور پاکستان به اتمام رسانیده است. آقای نجفی در کنار تعلیمات در مراکز آموزشی زبان انگلیسی فعالیت های اکادمیک نیز داشته است. بعد از تکمیل تعلیمات به وطن برگشت نموده و با سپری نمودن امتحان بورسیه کشور هندوستان شامل بورسیه  ICCR‌ گردیده  و تحصیلات عالی خود را  بین سال 2008 الی 2011 به سطح لسانس در رشته مدیریت تجارت ( BBA) از دانشگاه پونه هندوستان و دوره ماستری را  بین سالهای  رت 2012  الی 2014  در رشته مدیریت تجارت (MBA) از دانشگاه میسور هندوستان تکمیل نموده است. اقای نجفی دوره ماستری خود را با گرایش مدیریت مالی و حسابداری بصورت تخصصی تکمیل نموده و افتخار عضویت کمیته رهبری دانشجویان خارجی ها را در آن دانشگاه داشته است.

استاد نجفی بعنوان آمریت قرضه دهی وکریدت در بانک غظنفر کار نموده و بعد از تکمیل تحصیلات ماستری ازسال ۲۰۱۴ تا اکنون افتخار عضو کدر علمی در مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری را دارد و در سمت های مختلف این مؤسسه ایفای وظیفه نموده و فعلا بعنوان معاونت اداری و مالی مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله منصوب گردیده است.