چارچوب تضمین کیفیت و اعتبار دهی


خلاصه ی معیارهای ارتقای کیفیت و اعتبار دهی
معیار 1. ماموریت و استراتیژی: موسسه دارای یک ماموریت و پلان استراتیژیک واضح میباشد که برای تمام شرکای کاری قابل فهم بوده و این پلان اساسات تصمیم گیری و تخصیص منابع را برای موسسه فراهم می نماید.
معیار 2. سهمگیری در جامعه و انکشاف: موسسه سهم ارزشمندی را در جامعه، منطقه، محل و انکشاف ملی ایفا مینماید. این امر در اهداف استراتیژیک منعکس یافته و پیرامون اتخاذ تصامیم و فعالیت های کارمندان و محصلان آگاهی میدهد.
معیار 3. حاکمیت، رهبری و اداره: حاکمیت، رهبری و اداره موسسه روی رسیدن به ماموریت و اهداف استراتیژیک آن متمرکز میباشد.
معیار 4. منابع مالی و اداری: منابع موسسه غرض نیل به ماموریت و پلان استراتیژیک تخصیص داده شده و تنظیم میگردد.
معیار 5. برنامه های اکادمیک: برنامه های اکادمیک با ماموریت موسسه مطابقت داشته و غرض کسب اطمینان از آوردن اصلاحات دوامدار بررسی و مرور میشود.
معیار 6. تحقیق: موسسه در نظر دارد تا فعالیت های تحقیقی خویش را انکشاف داده و اطمینان می دهد که استادان به طور فعال در کارهای تحقیقی مشغول میباشند.
معیار 7. استادان و کارمندان: موسسه استادان و کارمندان خویش را مقرر، مدیریت و انکشاف داده تا اطمینان دهد که قادر به رسیدن به ماموریت و اهداف استراتیژیک خویش میباشد.
معیار 8. تجارب محصل: موسسه از ایجاد فضای متبتی اطمینان میدهد که در آن محصلان میتوانند بهتر بیاموزند، انکشاف یابند و موفقیت کسب کنند.
معیار 9. ارتقای کیفیت و بهبود: موسسه غرض بررسی و اصلاحات دایمی در کیفیت جنبه های فعالیت هایش ساختار ها و پروسه هایی را روی دست دارد.
معیار 10. کتابخانه و منابع معلوماتی: موسسه، دسترسی محصلان و استادان به کتابخانه و منابع معلوماتی مناسب را مهیا میسازد.

معیار 11. تدریس، تکنالوژی معلوماتی و سهولت ها: املاک موسسه تحصیلی و زیربنای تکنالوژی معلوماتی در دستیابی به ماموریت و اهداف استراتیژیک موسسه کافی میباشد.