بنی آدم اعضای یکدیگر اند که در آفرینش زیک گوهراند

سمینار دانشجویی به مناسبت تجلیل از هفته “هلال احمر افغانی” در مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری (رح) برگزار شد. این سمینار با حضور مدیرعمومی نشرات هلال احمر افغانی( سره میاشت) در زون غرب ( مولوی محمد آصف صدیقی) ، رئیس مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری( دکتور اسدالله رادمند)، اساتید، کارمندان و دانشجویان این مؤسسه، امروز پنجشنبه 5 عقرب 1401، برگزار گردید. در آغاز، این سمینار با تلاوتی چند از کلام الله مجید توسط اقای فصیحی شروع گردید، سپس استاد اسحاق علی امینی ( آمردیپارتمنت دانشکده حقوق) ضمن خوش آمدگویی به مهمانان، از فعالیت های بشردوستانه هلال افغانی سخن گفت وافزود: ” در شرایط جنگی، در کشور ما فعالیت های هلال احمر افغانی خیلی ارزشمند و انساندوستانه بوده است و این سازمان همواره مصدر خدمت به انسانیت، بدون هیچ گونه تبعیض، قرار داشته اند. حمزه واعظی ( یکی از دانشجویان رشته حقوق مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری) در رابطه به وجه مشترک آموزه های دین مبین اسلام و نیت و عمل هلال احمر افغانی سخن زد و گفت: “تمام فعالیت های بشردوستانه هلال احمر در شرایط بد جنگی، اوضاع بد اقتصادی و حوادث غیرمترقبه طبیعی همان است که در دین مقدس اسلام نیز دستورات صریح بر انجام چنین کارهابه ما رسیده است.” مولوی محمد آصف صدیقی (مدیر عمومی نشرات هلال احمر افغانی در زون غرب) نیز از برگزاری این سمینار در مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری تقدیر و تشکرنمود و سخنانی را پیرامون فعالیت های هلال احمر، به ویژه فعالیت آن را در افغانستان ایراد نمود. صدیقی افزود: ” ما در کنار کمک های مادی بشردوستانه، در راستای تأمین صلح نیز فعالیت های چشمگیری داشته ایم؛ تلاش نمودیم که طرف های درگیر را به صلح و آشتی دعوت نماییم و اختلافات را از میان آنها برداریم.” او علاوه نمود: ” در کمک به تداوی و جلوگیری از انتشار بیماری های همه گیر در جامعه نیز پیشتاز بوده ایم ؛ طوریکه در زمان فراگیری ویروس کشنده “کرونا” ما درکنار مردم افغانستان بودیم و در هرگونه شرایط مکانی و زمانی، به مردم نیازمند، یاری رسانیده ایم.”

محمد امین مبلغ ( دانشجوی رشته حقوق) در رابطه به فرایض و واجبات دینی صحبت نمود و توضیح داد که تعاون و همکاری با بشر در شرایط گوناگون، یک امر مهم و حیاتی است و در دستورات دینی نیز به ما تأکید شده است و ماهمه مکلف به اجرای آن هستیم.

ولید احمد بارکزی و غلام حبیب رسولی ( از دانشجویان این مؤسسه ) نیز در این برنامه اشعاری را دکلمه نمودند. در اخیر این برنامه، از جانب ریاست مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری به اقای صدیقی و تعدادی از دانشجویانی که سهم فعال در برگزاری این سمینار داشتند ، تقدیرنامه اهدا گردید. عتیق الله اسلمی ( گرداننده برنامه) نیز تقدیرنامه ای را از جانب ریاست این مؤسسه دریافت نمود.