سمینار تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر افغانستان

به مناسبت روز جهانی محیط زیست، سمینار تحت عنوان (تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر افغانستان) توسط مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری (رح) با همکاری ریاست حفاظت محیط زیست ولایت هرات، روز دوشنبه به تاریخ 15/3/1402 ساعت 7:00 قبل از ظهر در سالن اجتماعات این موسسه برگزار گردید. هدف از برگزاری این سمینار آگاهی دهی در مورد تغییرات اقلیمی و تاثیر آن بر افغانستان عنوان شد.

این سمینار که با استقبال و اشتراک عده‌ی کثیری از دانشجویان همراه شده بود، سخنرانان و کارشناسان بخش مربوطه در مورد موضوعات مرتبط با موضوع سمینار صحبت نمودند.

در ابتدا برنامه با تلاوت قرآن کریم توسط قاری غلام سعید “رسولی” آغاز گردید و سپس عزیز احمد “امیری” کارشناس تغییر اقلیم در ریاست حفاظت از محیط زیست ولایت هرات ، سخنان خود را تحت عنوان اثرات تغییر اقلیم و خطرات آن در افغانستان ارائه نمود، وی در جریان صحبت‌های خویش در باب اثرات تغییر اقلیم، راهکارها برای سازگاری با تغییر اقلیم و اقدامات جهانی برای مقابله با تغییر اقلیم صحبت کرد.

در ادامه محمد جمشید “ظفر” یک تن از دانشجویان دانشکده‌ی حقوق موسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری در مورد محیط زیست، تاریخچه و عوامل آلوده‌گی محیط زیست معلومات ارائه نمود.

در اخیر با ذکر دعا توسط محمد ذکی “احسانی” رئیس دانشکده‌ی حقوق و علوم سیاسی موسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری برنامه ختم گردید.