برگزاری ورکشاپ تحت عنوان <شیوه های نیازسنجی ادارات مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی> توسط مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری

به تأسی از مسوده تفاهم نامه همکاری میان ولایت و مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری، به تاریخ 4 و 5 ماه جدی ورکشاپ دو روزه تحت عنوان <شیوه های نیازسنجی ادارات مبنی بر برگزاری دوره های آموزشی> در مقر مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری برگزار گردید. در این ورکشاپ بیش از 20 تن از آمرین و مدیران منابع بشری ادارات مختلف ولایت هرات اشتراک کرده بودند. این برنامه بدین منظور اجرا و برگزار گردید، که تمام ادارات دولتی و غیردولتی سالانه به منظور توسعه و بهبود عملکردهای شان مورد ارزیابی قرار گیرند و بعد از ارزیابی به منظور رفع نقاط ضعف و عیب های آن در آن اداره و کارکنان آنها، برنامه های آموزشی مشخصی جه ارتقای ظرفیت آنها و بهبود عملکرد شان برگزار گردد. تشخیص این امر که کدام اداره و کدام کارمند به چه نوع آموزش و یادگیری مهارت را نیاز دارد، نیازمند یک ارزیابی است که به این نوع ارزیابی در یک اداره نیاسنجی آموزشی گفته می شود. در این ورکشاپ دو روزه کارمندان شرکت کننده دریافتند که نیازسنجی آموزشی چگونه انجام شده و چه پیامدها و آثاری را برای یک سازمان و اداره دارند. یعنی شرکت کنندگان علاوه بر درک انواع نیازهای اداره، مفاهیم نیازسنجی، روشها و تکنیک های تحلیل، جمع آوری اطلاعات برای تحلیل، شیوه های انجام ارزیابی، شکل گیری کمیته نیازسنجی، فرمهای شایستگی شغلی و مهارت و حیطه¬های یادگیری (شناختی، روانی و عاطفی) را به همراه سوالات طراحی شده مربوط به نیازسنجی آموختند.
این مؤسسه به منظور بهبود و توسعه اداره های محلی ولایت هرات متعهد است که به همکاری مقام ولایت هرات، نیازسنجی تمام ادارات را انجام داده و سپس نیازهای آموزشی، مهارتی، توانایی، دانشی و … آنها را شناسایی و در راستای رفع آنها اقدامات لازم را انجام دهند که بخش برگزاری برنامه های آموزشی و مهارتی را این مؤسسه متعهد می شوند که در سال 1402 برای کارمندان ادارات محلی برگزار نمایند.