سمینار علمی تاثیرات منفی کار کودکان بر اجتماع

به مناسب از روز جهانی مبارزه با کار کودکان در جهان، روز دوشنبه مورخ 22/3/1402 دانشگاه خواجه عبدالله انصاری با ابتکار نو و تازه سمینار علمی را به صورت مشترک با ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات، مؤسسه WAR Child و سازمان صندوق کودکان ملل متحد (UNICEF) در سالن اجتماعات مؤسسه برگزار نمودند.

برنامه ابتدا با تلاوت آیات از کلام الله مجید به وسیله آقای حیات الله احمدی دانشجوی این مؤسسه آغاز و سپس محمد نعیم صابر مدیر عمومی تنظیم و تأمینان اجتماعی ریاست کار و امور اجتماعی ولایت هرات در رابطه به عوامل، آسیبها، چالش ها و راهکارهای مربوط به منع کار کودکان صحبت نمودند. در ادامه آقای اعظمی یک تن از کارمندان مؤسسه WAR Child در رابطه به حمایت های تخنیکی از کار کودکان و پروژه های که مبنی بر حمایت از کار کودکان و جلوگیری آن توسط مؤسسه مربوطه صحبت نموده و اظهار داشت که این مؤسسه برنامه های زیادی را مبنی بر مبارزه با کار کودکان دارد که برخی از آنها را شریک ساختند.

در انتها آقای دکتر رادمند رئیس دانشگاه پیرامون سه محور (دسته بندی انواع کودکان کار، عوامل کودکان کار و راهکارهای کاهش کار کودکان، صحبت نمودند. ایشان برای مبارزه با کار کودکان، راهکارهای شان را در قالب برنامه های دراز مدت و کوتاه مدت بیان داشتند.

در پایان بنرامه از کارشناسان شرکت کننده در برنامه تقدیر به عمل آمده و کارشناسان از دانشگاه خواجه عبدالله انصاری بابت برگزرای چنین برنامه ها تقدیر و تشکر نموده و بیان داشتند که برای اولین بار است که یک دانشگاه خصوصی چنین برنامه ی را برگزار می نمایند.

در اخیر با ذکر دعا توسط آقای دکتر برهانی برنامه خاتمه یافت.