محفل قرآنی با عنوان: قرآن در آیینه ی رمضان

بسمه تعالی

 دوشنبه تاریخ: ۱۳ / حمل ۱۴۰۳هـ.ش. – 22 رمضان ۱۴۴۵هـ.ق.

مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری(رح) به‌شکرانه‌ی نزول قرآن، شب­ های پربرکت قدر، فصل نیایش و بندگی ماه مبارک رمضان، سمینار قرآنی با عنوان « قرآن در آيينه­ ی رمضان » برگزار نمود.

این سمینار با استقبال گرم و پرشور محصلان، اساتید، کارمندان و مهمانان شرکت کننده، راس ساعت 3:30 دقیقه عصر با اجرای مدیریت فرهنگی و تحقیقات مؤسسه جناب آقای عصمت الله عرفانی، در سالن اجتماعات مؤسسه آغاز شد و بلافاصله جلسه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید توسط یکی از محصلان خوش صدا جناب آقای احمدی، مزین گردید.

در ادامه استاد حسن­علی افتخاری یک تن از استادان دانشکده حقوق و علوم سیاسی، مطالبی را با عنوان اهمیت رمضان در متون دینی، بیان کردند؛ وی ضمن اشاره به آثار روحی و روانی روزه در ماه مبارک رمضان با استناد به‌آیات قرآن و احادیث نبوی(ص) اهمیت، فواید و مزایای ماه مبارک رمضان و روزه داری را از چشم‌انداز علم طب و اخلاق به بررسی گرفته و روزه داری را مایه سلامتی و نشاط جسمی و روحی انسان دانستند.

پس از آن استاد دکتر محمد مهدی مهدوی، آمر ارتقای کیفیت و کمیته دعوت و ارشاد مؤسسه، سخنان خود را با موضوع: قرآن و رمضان آغاز نموده خاطر نشان ساختند که رمضان، ظرف زمانی نزول قرآن است. قرآن مهمترین میراث وحیانی پیامبر گرامی اسلام و کتاب هدایت است. تمام مسلمان مکلف هستند از مهجوریت قرآن پرهیز کنند و قرآن را در متن زندگی فردی و اجتماعی خویش قرار دهند. عدم مهجوریت قرآن در قالب ترتیل، تلاوت، قرائت، ترجمه، تفسیر، تدبر و تفکر در آیات قرآن حاصل می شود. وی تاکید داشتند که تدبر و تفکر در آیات قرآن در بالاترین درجه­ی توجه به قرآن  قرار داده شده است. 

این محفل قرآنی با دعاییه و درخواست عاقبت بخیری، سلامتی و صلاح، صلح و آرامش برای مردم کشور، خاتمه یافت.

تهیه گزارش: مدیریت فرهنگی و تحقیقات مؤسسه