نقش سازمان جهانی صحت در کاهش مرگ و میر مادران باردار

به مناسبت روز جهانی صحت، سمینار علمی با عنوان نقش سازمان جهانی صحت در کاهش مرگ و میر مادران باردار توسط مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری (رح) با همکاری ریاست محترم صحت عامه ولایت هرات، روز سه شنبه مورخ 22/1/1402 برگزار گردید. هدف از برگزاری این سمینار آگاهی دهی در مورد نقش سازمان جهانی صحت در کاهش مرگ و میر اطفال و مادران باردار عنوان شد.
این سمینار که با استقبال و اشتراک عده‌ی کثیری از دانشجویان همراه شده بود، سخنرانان و کارشناسان بخش صحت در مورد موضوعات مرتبط با موضوع سمینار صحبت نمودند.
دکتر اسدالله “رادمند” رئیس مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری (رح) درمورد علت مرگ و میر مادران باردار و عوامل خطر آن صحبت نمودند و نداشتن آگاهی عامه کافی و کمبود امکانات صحی در مناطق دور دست را از جمله مهمترین عوامل مرگ و میر مادران بار دار بر شمردند.
دکتر سید محمد سعید “حامدی” از مشاورین صحت عامه ولایت هرات صحبت های خود را تحت عنوان فعالیت های مؤثر صحت عامه در پیشگیری از مرگ و میر اطفال و مادران باردار آغاز نمودند و در ادامه در مورد استندارهای صحی و روش های سالم و مفید تغذیه اطفال صحبت نمودند.
در ادامه برنامه دکتر عزیز الرحمان “صبور” یکی دیگر از مشاوران صحی صحت عامه در مورد راهکارهای پیشگیری از مرگ و میر مادران باردار صحبت نمودند و مراقبت های ویژه دوران بارداری را یکی از مهمترین عوامل جلوگیری و کاهش میزان مرگ و میر مادران باردار عنوان کردند.
پس از پایان یافتن صحبت های کارشناسان سمینار، به مدت 15 دقیقه نشست پرسش و پاسخ برگزار گردید که کارشناسان محترم با دقت و حوصله‌مندی به پرسش های دانشجویان و اشتراک کننده‌گان پاسخ دادند.
در پایان سمینار از کارشناسان و مشاورین صحت عامه ولایت هرات با تقدیم لوح سپاس از طرف مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری تقدیر به عمل آمد و دکتر سید محمد سعید “حامدی” از این اقدام مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری تقدیر نمودند و این حرکت را به فال نیک گرفتند تا دیگر مؤسسات و دانشگاه ها نیز در این زمینه و سایر موضوعات توجه جدی نمایند.