پیام تبریکی به مناسبت عید سعید فطر

کم ­کم بانگ جدایی از ضیافت الهی به‌گوش می‌رسد و سفره‌ی میهمانی خداوند با تمام خوبی‌ها و ارزش‌هایش در حال برچیده شدن است. بدون شک حس فراق روحانی و هجران معنویت،‌ دشوار‌ترین حس بندگان مخلص خداوند است. حال که این ماه بابرکت از ما رخ می‌بندد و مهمانانش را به برگرفته‌های کم و زیادش می‌سپارد، خوشا به سعادت آن‌کسانی­که در این ماه، به پاکی درونی دست یازید و از نازیبایی‌‌ها و ناپسند‌ها دوری جست و چون شبنم‌ صبح‌گاهی روی‌گل‌های رنگارنگ بهار معنویت غلطید؛ بیدار شد، بیدار کرد و از غفلت‌های زندگی فاصله گرفت.

حال که خاموشی مرغ سحری خبر از ماه نو، عید و نشاط روحانی می­ دهد، شایسته­ ی مومنان است که بر سفره­ ی خوشی بنشیند و با انجام صله­ ی رحم و دید و بازدید دوستان، به تفرج و شادی پرداخته و دل­هایی را شاد کند، دستانی را به گرمی را بفشارد و دستانی را ببوسد. لبانی را بخنداند و غمی را از کسانی دور سازد؛ مهر و محبت انسانی را نثار همگان نماید و حال خوشی را رقم زند.

 عید سعید فطر، از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمین است که همه ساله پس از سی‌روز خویش‌تن‌داری و غواصی در دریای رحمت الهی از ضیافت خداوند به ضیافت بشری می‌رسد؛ شایسته است که از آن به ‌نهایت صمیمیت و خوشی استقبال شود.

هیأت رهبری، اساتید و کارمندان مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری(رح) این عید خجسته و شادی بخش را به  همه­ ی مسلمانان جهان، ملت شریف افغانستان، جامعه علمی کشور، اساتید، محصلان و خانواده­ های گرامی شان تبریک و شادباش عرض می‌نماید!

امیدواریم حاصل زحمات مومنانه­ ی شما خوبان در ماه مبارک رمضان، گسترش صلح و آرامش، نزول خیر و برکت در کشور، تهذیب و تذکیه نفس، سلامتی، نشاط و عاقبت بخیری هموطنان متدین ما در سال جدید باشد.

مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری(رح)

هرات –    21/1/1403