گزارش برگزاری کانکور اختصاصی بهاری 1403

دوشنبه مورخ 6 / 1 / 1403

کانکور اختصاصی بهاری ۱۴۰۳ خورشیدی، موسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری(رح) با حضور گرم و پرشکوه دانشجویان علم‌دوست، به‌صورت منظم، زیر نظر هیات محترم نظارت وزارت تحصیلات عالی کشور، برگزار گردید.
 این جلسه کانکور با اجرای استاد عصمت الله “عرفانی” و قرائت آیه‌های روح‌بخش قرآن توسط یکی از دانش‌جویان شرکت کننده، رأس ساعت ۲ عصر در تالار عمومی مؤسسه آغاز گردید؛ آن‌گاه مَقام محترم ریاست دانش‌گاه دکتر علی حلیمی به‌معرفی اندکی از فعالیت­ها و دست‌آوردهای دانش‌گاه اشاره نموده و با اظهار سپاس و قدردانی از وزارت محترم تحصیلات بابت تهیه فرصت برگزاری کانکور اختصاصی، همکاران علمی و اداری مؤسسه و عرض خیر مقدم حضور هیات نظارت، از استقبال پرشور جوانان ابراز خرسندی نمودند. ایشان در سخنان کوتاهی بیان داشتند که تحول و تغییر در جهان کنونی بسیار سریع است و زندگی انسان در جهان مدرن، بستگی تمام به میزان دانش، خرد و آگاهی انسان دارد، اگر غفلتی از این امر مهم صورت گیرد، انسان از قافله زندگی و تمدن در جهان کنونی عقب می­ماند، به همین جهت است که در متون و ادبیات دینی به کسب دانش و علم اهمیت فوق العاده داده شده است و در حدیثی شریفی از پیامبر گرامی اسلام(ص) امده است که  کسی از امت من محسوب نمی شد مگر اینکه دانشمند و یا دانش آموز و در حال تحصیل علم باشد. ایشان در ادامه خطاب به محصلین شرکت کننده تاکید نمودند که دانشگاه و مراکز علمی، هم محلی برای کسب دانش و هم جایی برای پرورش، اخلاق، فضیلت و ارزش های انسانی و اجتماعی است. محصلان باید در هر دو عرصه خودشان را تقویت کنند اگر تنها در بعد علمی مهارتهایی را کسب کنند ولی در حوزه ارزش­ها و فضایل، اخلاق و ادب، تذکیه و تهذیب نفس، عقب بمانند چنین دانشی باعث رستگاری و موفقیت آنان در جامعه نخواهد شد. ایشان در ادامه تاکید نمودند که متاسفانه مدرک گرایی در کشور بلا و آفتی برای دانش و دانشگاه ها شده است و بهتر است محصلان محترم، دانشگاه را برای علم اندوزی و کسب خرد و آگاهی انتخاب کنند نه برای مدرک گرفتن صرف، اگر هدف عالی داشته باشند، مدرک خود به خود به دست شان خواهد رسید. ایشان در اخیر به سه عامل موفقیت دانشجویان در مسیر تحصیل و کسب دانش اشاره نموده گفتند: که هر محصل برای موفقیت خود باید به سه امر توجه کنند: یک) تمرکز و دقت. دو) نظم و انظباط. سه) صبر و تحمل. ایشان در پایان برای موفقیت همه­ی محصلان، کادر علمی و اداری مؤسسه آرزوی موفقیت نمودند.

آن‌گاه، پوهنیار محمد ناصر محمدی، عضو نظارت وزارت تحصیلات عالی بر اجرای کانکور موسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری(رح) صحبت نموده ضمن تشکر و قدردانی از هیأت رهبری مؤسسه به‌اهمیت دانش‌اندوزی و نقش آن در توسعه همه جانبه‌ی کشور پرداخت، وی بیان‌داشت که فقط با دانش است که می‌توانیم، افغانستان آباد، افغانستان صنعتی و پیش‌رفته داشته باشیم.

در پایان برنامه استاد غلام رضا فیاض معاونت امور محصلان توضیحات لازم را پیرامون نحوه برگزاری امتحان و چگونگی خانه پوری فرم امتحانی ارائه نمودند.

تهیه کنند: بخش فرهنگی و تحقیقات مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری(رح)