دهمین جشن فراغت دانشجویان مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری روز پنجشنبه تاریخ ۲۸/ ۹/ ۱۳۹۸ در تالار آسمان شهر هرات برگزار شد

دهمین جشن فراغت دانشجویان مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری روز پنجشنبه تاریخ ۲۸/ ۹/ ۱۳۹۸ در تالار آسمان شهر هرات برگزار شد و ستارگان علم، عقلانیت و تخصص با برگزاری جشن فراغت، بار دیگر در آسمان هرات را نورانی نمودند.

مراسم با قرائت قرآن مجید توسط قاری بین‌المللی کشور، استاد علی اکبر حسنی نژاد آغاز شد. با نواخته شدند سرود ملی کشور حاضران در محفل بپاخاستند.

سپس استاد دکتر عزیزالله کاظمی؛ معاونت علمی مؤسسه تحصیلات عالی با گفتن خیر مقدم به مهمان محفل، فراغت دانشجویان را به خانواده‌ها، کدر علمی مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری و جامعه علمی کشور تبریک گفت. دکتر کاظمی با تشکر از مؤسسین و دست‌اندرکاران مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری(رح) که زمینه و بستر تحصیلات عالی را در هرات و مؤسسه فراهم نمودند، 10 دوره فراغت موفقیت آمیز نزدیک به 2000 محصل از ولایات مختلف کشور را از دستاوردهای مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری(رح) دانست. وی سپس با اشاره به چالش‌های موجود در کشور، بی‌سوادی و کمی سوادی را یکی از چالش‌های عمده دانست و پیام خانواده اي بزرگ مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری(رح) برای کشور و مردم شریف و فرهنگی و علم دوست هرات را، نفرت از جهل و تاریکی، دوری از تکبر و نخوت، انزجار از برتری‌طلبی و تبعیض، و دعوت به همدلی، همرنگی، مهربانی و مهرورزی دانست.

در ادامه گروه سرود ترنم با اجرای زیبای خود زینت بخش محفل بودند

سپس الحاج عرفانی، وکیل دلسوز مردم در پارلمان به ایراد سخن پرداخت. ایشان با تقدیر و تشکر از زحمات مؤسسین مؤسسه و مسؤلان سابق تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری (رح) بخصوص الحاج شیخ موسی رضایی که زمینه تحصیل را برای فرزندان وطن فراهم نمودند، مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری از مراکز موفق در ارائه خدمت به جامعه علمی کشور ارزیابی نموده و خواهان مشارکت صادقانه و دلسوزانه همه مردم در ادامه این مسیر شد.

در ادامه آقای دکتر محمد عارف فصیحی دولت‌شاهی به ایراد سخن پرداست. ایشان با یاد آواری جایگاه مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری در غرب کشور، ابراز امیدواری نمود که این مؤسسه هرچه بیشتر در انجام فعالیت‌های خود موفق باشد.

آنگاه استاد محمد جواد عرفانی؛ معاونت امور محصلان مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری با تقدیر و تشکر از مهمانان حاضر و خانواده‌های دانشجویان، دهمین دور فراغت دانشجویان را به دانشجویان حاضر در محفل تبریک گفت و نقش سازنده دانشجو را در ایجاد تغییرات مثت در جامعه یاد آوری نمود. در ادامه ریاست مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری همراه با معاونان، با اهدای تندیس و لوح از زحمات اساتید کدر و همکار در مؤسسه تقدیر بعمل آوردند و متعاقب آن دانشجویان، تندیس و لوح تقدیر خود را از دست اساتید دانشکده‌ها دریافت نمودند

مراسم محفل با قرائت سوگندنامه فارغان توسط استاد دکتر محمد اسماعیل عمار؛ معاونت تحقیقات و امور فرهنگی مؤسسه تحصیلات عالی خواجه عبدالله انصاری به پایان رسید.